17. tammikuuta 2013

heikko sydän ja kaks vasenta jalkaa

 

Mä heittäydyin taas pitkästä aikaa syvälliseksi, ja mietin että miksi mä teen tota? Teatteria siis. Miksi?

Pohdin tätä mun vanhoissa teksteissäni (jotka on valitettavasti poistettu, tuntui paremmalta päästää irti. Ei niissä sen kummempaa ollut kuin vuodatusta), mutta nyt jotenkin päädyin paljon yksinkertaisempaan vastaukseen.

Se on vaan niin helvetin helpottavaa ja vapauttavaa olla joku muu.

Mä en jaksa ruotia oman elämäni ongelmia, koska ei niitä kauheasti ole. Mulla on vaan huono stressinsietokyky, joka yhdistettynä teatteriin on jotenkin lisännyt ahdistuneisuutta, epävarmuutta ja paniikkikohtauksia. En kauheasti pidä itsestäni. Aika monella on tää sama ongelma.

Mut siis... kaiketi juuri se että saa olla hetken joku toinen - pääsee hetkeksi pakoon niitä fiiliksiä mitä omana aitona itsenään käy läpi. Henkireikä, vapautus. Kuin ilmaa vangille. Sitä se on.

Teatterin kautta mä pakenen, ja samalla teen havaintoja ja löytöjä. Hämmentävää.

Roolijako Romeosta ja Juliasta tuli, ja mulle pamahti täytenä yllätyksenä imettäjän rooli.Olin ihan varma että oon kuorossa, joten mun nimi imettäjän yhteydessä tuli ihan puskista. Olin hämmentynyt, kiitollinen ja... hämmentynyt.

Tänään oli ensimmäiset tanssitreenit, ja selvisi etten ole yhdessäkään tanssissa mukana. Ilmeisesti suurin osa rooleista, jotka on läpi näytelmän lavalla (eli esim eivät kuole ensimmäisellä puoliajalla) - niillä on niin plajon tekemistä ettei ne ehdi vaihtaa enseblen vaatteisiin. Sinänsä ymmärrän miksi on ihan hyvä etten ole tansseissa - oon vaan ihan hirveä siinä.

Odotan innolla että kohtaustreenit alkaa, sillä mä kaipaan tekemistä. Ilmeisesti imettäjässä on aika paljon työsarkaa, mutta kaiketi mä jotenkin siitä selviän. Hope so.


3 kommenttia:

  1. Sulla on tosi kiva blogi! tykkään :)

    www.whoami-life.blogspot.fi -> liity lukijaksi jos tykkäät

    VastaaPoista
  2. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  3. Esme mä tiiän niin sen tunteen kuinka helpottavaa on ku lavalla saat olla joku muu! Se on hienoo! <3 sul on muutes ihana blogi

    VastaaPoista